mercoledì 7 novembre 2007

west is west

vuoi vedere che il mio idolo rock preferito di sempre si rivela essere un imperdonabile razzista?
leggevo infatti che
The BBC has been rapped by Ofcom over a Glastonbury Festival interview in which rock star Iggy Pop referred to a "Paki shop".The singer made his comments to presenters Jo Whiley and Mark Radcliffe during a live studio chat on BBC2 after finishing his headline set.As part of a rambling anecdote about his clothes, he said: "The beauty of being me is that you can wear expensive clobber and you can walk down Camden High Street at a Paki shop..."Neither presenter acknowledged his remarks or made an on-air apology, although the BBC issued an apology the following day
embe’? sarà che sono stato in Pakistan, ma non capisco che c’è di male a dire negozio pakistano. però ok, il mio inglese a volte fa cilecca, mi mancano dei termini; è colpa mia se non capisco bene ciò che evidentemente a tutti deve sembrare così ovvio da non necessitare alcuna spiegazione ulteriore; perciò mi informo e scopro ciò che non sapevo, e cioè che “paki shop” è un
slightly racist (but sometimes semi-affectionate) term used to describe a corner shop (always open, often expensive !) often run by Asians.
non so, ma non è che son fin troppo corretti sti inglesi? e se il negozio è davvero pakistano? come lo chiami? comunque
The BBC said the US singer was probably unaware that a term commonly used 30 years ago had now passed out of "polite usage"
e infatti, come alcuni giustamente dicono, “taboos are broken most powerfully by those who have no sense there is any taboo to break”. ma la giustificazione data dalla BBC che mi ha gonfiato il petto d’orgoglio per il mio beniamino è:
It [BBC, n.d.r.] added: "Iggy Pop is one of the wildest men in rock music and, as such, he has a built-in content advisory warning."
wow: "built-in content advisory warning"

ps
paki shop paki shop paki shop paki shop paki shop paki shop

1 commento:

  1. Non penso centri molto ma in Canada una delle catene di ristoranti di maggiore successo si chiama "Terroni".

    RispondiElimina